Kampányolnak a rózsaszín próbababák a mellrák ellen

Kampányolnak a rózsaszín próbababák a mellrák ellen

Mellrák szalagja

Az emlőrák gyakori előfordulására, a rendszeres szűrés szükségességére és a gyógyulás lehetőségére hívja fel a figyelmet hétfőtől egy héten át az a huszonöt rózsaszín próbababa, amelyek huszonöt közismert ember, mások mellett Zsédenyi Adrienn, Papadimitriu Athina, Csonka András és Demcsák Zsuzsa – gondolatait közvetítik majd. A próbababák okostelefonnal leolvasható QR-kód segítségével az ország emlőrákszűrőpontjainak listájához is elnavigálják a járókelőket, akik így könnyen kiválaszthatják a lakhelyükhöz legközelebb eső szűrőállomást – közölte az akció kommunikációjával foglalkozó cég szombaton.

Zséda

Zséda

Az idén százhuszonöt éves Avon figyelemfelkeltő kampányának célja, hogy ráirányítsa figyelmet a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságára. Magyarországon a lakosságnak csupán fele jelenik meg évente szűrésen az Európai Unióban elvárt hetven százalék helyett, ezért fontos, hogy a cég rendszeres otthoni önvizsgálatra és kétévente ismétlődő orvosi szűrővizsgálatokra sarkallja a nőket. A vállalat 1998 óta harcol az emlőrák ellen Magyarországon – ismertette Sebastian Bako, az Avon kilenc országáért: Albánia, Bosznia, Bulgária, Horvátország, Macedónia, Magyarország, Montenegró, Szerbia, Szlovénia – felelős ügyvezető igazgatója a városligeti Egészségliget című rendezvényen tartott sajtótájékoztatón. 

Az emlőrákkal diagnosztizáltak száma évről évre emelkedik, jelenleg évente csaknem hétezer beteget regisztrálnak – ismertette Demeter Jolán, a Magyar Rákellenes Liga alelnöke. Az önvizsgálat, a havi két-három apró mozdulat és a rendszeres emlőrákszűrés életet menthet. A mellrák a nők körében előforduló leggyakoribb rákos megbetegedés az Európai Unióban, és Magyarországé az EU-n belül az egyik legrosszabb halálozási mutató. Annak ellenére, hogy nálunk nemzeti szűrőprogram is működik. Az Avon a Nőkért Alapítványt 1955-ben hozták létre, és 2010-re már ötvenöt országban harcolt az emlőrák ellen.

A hírességek az eseményen

Az esemény résztvevői

Az Avon Magyarország 1992-ben csatlakozott a kezdeményezéshez a Tűzze ki az egészséget célul című programmal. A vállalat az évek során számos mammográfiai műszert adományozott, továbbá ápolók képzését és a betegség korai felfedezésére irányuló kutatásokat is támogatott. Az alapítvány 2010-ben mintegy ötvenmillió forintot adott a Magyar Rákellenes Ligának, amelyet kilenc kórház speciális berendezések beszerzésére fordítottak.

Fennállása óta több mint négyszáznegyvenmillió forinttal segítette az emlőrák visszaszorításáért folytatott harcot. Az alapítvány egy mammográfiai berendezéssel ellátott szűrőbuszt is üzemeltet, amely évente tizenkétezer nőt tud fogadni vizsgálatra.

Kapcsolódó cikkek