A tanácsadó cég felmérése szerint a vevők harmada nem is nézi a márkaneveket, kétharmaduk pedig nem tesz különbséget a sajátmárkás áruk és az ismert gyártók termékei között. 54 százalék csak leértékeléskor választ a népszerű márkák kínálatából, 42 százaléknak pedig a termékfejlesztésekről sincs jó véleménye, mert inkább költségcsökkentési megoldásnak tartja ezeket, nem valódi innovációnak – írták.
A márkahűség háttérbe szorulását mégsem elsősorban ezzel, hanem a megélhetési bizonytalanságokkal és a költségek emelkedésével magyarázták, az elmúlt évek gazdasági nehézségei ugyanis a közlemény szerint óvatosabbá tették a fogyasztókat.
A gyártóknak és a forgalmazóknak ezért az EY azt tanácsolja, hogy építsenek ki sokkal személyesebb kapcsolatokat a vevőikkel, figyeljenek az ügyféligények változására, és ügyeljenek arra is, hogy ma már nem a hagyományos kiskereskedelem az egyetlen meghatározó piac. A vásárlók ma már könnyen kikerülhetik a hagyományos márkakommunikációs csatornákat, ezért egyre nehezebb észrevehetőnek maradni a fogyasztói világban – tették hozzá.
“A EY Future Consumer Index felmérés több mint 20 235 résztvevő megkérdezésével készült 26 országban január 24. és február 20. között”
– olvasható a közleményben.