A cég európai kínálatában a ZEV aránya a vevői igényektől függően az 50 százalékot akár 2030-ra meghaladhatja. Addig a Toyota és a Lexus globálisan 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, egyidejűleg további hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is megjelennek a kínálatában.
“A gyártó prémium márkája, a Lexus már most is szinte kizárólag öntöltő hibrid elektromos autókat ad el a kontinensen, 10 év múlva pedig az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek”
– jelezték.
A közlemény szerint a vállalat nemcsak az elektromos autózásban, hanem a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre tör, ezért üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban.
“A különféle hajtástechnológiák arányát térségenként a helyi adottságok és a kereslet fogja meghatározni”
– jegyezték meg.
A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ez rekordmennyiség, éves összevetésben 80 000 darabos növekedés, ami 6,3 százalékos piaci részedést biztosít számára.
2022-ben 1,3 millió Toyota és Lexus eladásával 6,5 százalékos piaci részesedésre számítanak. Várakozásuk szerint az európai bővülés ezt követően is jelentős maradhat. Ezt részben arra alapozzák, hogy a számításaik alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos járművek.
“A Toyota 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó – közöttük 1 millió Lexus – értékesítésével számol”
– tették hozzá.