Ennyit költenek a magyar szülők gyereknapra

Ennyit költenek a magyar szülők gyereknapra

A magyar anyák és apák kétezer-hatezer forintot adnak ki játékra gyereknapon, legtöbben szabadtéri- vagy fejlesztőjátékot és sporteszközöket vásárolnak. Ez derül ki a Regio Játékkereskedelmi Kft. és a Formatex Kft. felméréséből.

A Régio online kutatása szerint tízből nyolc gyerek várja május utolsó vasárnapját. A szórakoztató programok közül az ugrálóvár, a trambulin és az arcfestés a legnépszerűbbek. A magyar családok 88 százaléka minden évben, további 6 százaléka ritkábban, de megünnepli a gyereknapot a kutatás szerint.

Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közleményben elmondta,

a szülők 28 százaléka kétezer-négyezer forintot, 26,5 százaléka pedig négyezer-hatezer forintot, negyedük pedig akár hatezer forintnál is többet költ ajándékra. A nyár közeledtével leginkább a szabadtéri játékok kereslete nő meg, de népszerű meglepetés a kreatív- és fejlesztőjáték, a sporteszköz, valamint a 3 év alattiaknál a mesekönyv.

Május utolsó vasárnapján a válaszadók 28 százaléka tervez kirándulást, 18 százaléka pedig egész napos családi közös játékot.

A magyar tulajdonú Regio Játék 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 16 százalékkal többet az előző évinél. Országszerte 34 boltja van, 450 dolgozót foglalkoztat, a magyar játékpiacon 25 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Formatex Kft. adatai szerint a gyereknap a harmadik legforgalmasabb időszak a játékbolt hálózatban a karácsonyi és a húsvéti szezon után.

“Gyereknapra a legtöbben továbbra is játékot, könyvet, vagy édességet adnak, de sokan lepik meg a gyereküket kedvenc ételükkel is”

– közölte a Formatex a kutatás alapján.

Borhi János, a Formatex ügyvezetője a közleményben elmondta, nő a kosárérték a játékboltjaikban, az átlagos vásárlói kosárérték 5500 forint. Tavaszi kültéri játékokat, sportszereket is szívesen választanak a szülők ajándékba. A Játéksziget országszerte 10 üzletet üzemeltet. A Formatex 12 százalékos nettó árbevételnövekedést ért el 2018-ban, így 5 milliárd forint fölé nőtt az árbevétele, 2019-ben hasonló dinamikus növekedést terveznek.

Kapcsolódó cikkek