Nagyobb a K&H tavalyi nyeresége, mint egy évvel korábban

Nagyobb a K&H tavalyi nyeresége, mint egy évvel korábban

A K&H bankcsoport 2018-ban 57,8 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, 38 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Ezt mondta David Moucheron, a K&H csoport vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Az ingatlan- és pénzügyi eszköz értékesítési tranzakciókból származó rendkívüli bevételek nélkül 53,6 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el a bankcsoport, amely 28 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.

Tavaly a bevételeik éves összehasonlításban 10,7 százalékkal nőttek, ezt elsősorban a 3,3 százalékos nettó kamatbevétel-bővülés, és a 11,4 százalékos díjbevétel-emelkedés idézte el.

A bank mérlegfőösszege tavaly év végén 3199 milliárd forintot tett ki, 6 százalékkal haladta meg az előző évit.

David Moucheron ismertette, az ügyfélhitelek összege tavaly 7 százalékkal 1497 milliárd forintra emelkedett, míg az ügyfélbetétek állománya 4,3 százalékkal 2395 milliárd forintra bővült.

“A nem teljesítő hitelek aránya 1,3 százalékponttal 5,8 százalékra csökkent”

– tette hozzá.

A vezérigazgató elmondta: tavaly a K&H 380 milliárd forint új hitelt folyósított a lakossági, a kis- és középvállalati (kkv) és nagyvállalati ügyfeleinek. Tavaly decemberre az új kihelyezésen belül a fix kamatozású jelzáloghitelek aránya a korábbi 48 százalékról 91 százalékra emelkedett az egy évvel azelőttihez képest.

A K&H lakossági ügyfeleinek száma 700 000-re nőtt, ami éves összehasonlításban 1,3 százalékos emelkedés.

Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője elmondta, a jövedelmüket rendszeresen a bankhoz utaló ügyfelek száma az előző évhez képest 7,1 százalékkal, 418 000-re nőtt. Az elmúlt évben közel 4 000 üzleti vállalkozás lett a K&H új ügyfele – ismertette, hozzátéve, ebben szerepet játszott, hogy

a hitelintézet 2018-ban tovább folytatta digitális átalakulását, még egyszerűbbé és gördülékenyebbé tette a banki és biztosítási szolgáltatások elérését az ügyfeleinek.

David Moucheron elmondta: több mint 200 000 ügyfelük veszi igénybe aktívan a mobilbanki szolgáltatásokat, ami éves összehasonlításban 66 százalékos emelkedés. Hozzátette, már minden negyedik ügyfelük rendelkezik biometrikus aláírással, ami lehetővé teszi számukra, hogy a bankfiókokban elektronikusan írják alá dokumentumaikat.

Kiemelte, egy fintech céggel megvalósított együttműködésnek köszönhetően bevezették az első, teljes mértékben digitális, robotokkal működtetett személyi kölcsön-szolgáltatásukat, amely az új ügyfelek számára is fél órán belül folyósítja az igényelt összeget.

A vezérigazgató közölte,

a bank rendelkezik az országban a legnagyobb, 212 bank automatából álló készpénzbefizetésre alkalmas ATM-hálózattal.

David Moucheron elmondta: a bank tavaly 250 milliárd forint új hitelt helyezett ki a vállalatok számára, emellett 50 milliárd forint értékű hitelkérelmet hagyott jóvá napenergia-projektekre. Hozzátette, a hitelintézet ezzel párhuzamosan 9,6 milliárd forint értékű portfóliógarancia-megállapodást kötött az Európai Beruházási Alappal, melynek célja, hogy az innovatív kkv-nak kedvező feltételű hiteleket nyújtsanak.

Kapcsolódó cikkek