forrás: pixabay.com

Csaknem száz éves sikertörténet a radler

Csaknem száz éves sikertörténet a radler

A nyári időszak kedvenc sörös frissítőjének népszerűsége ezekben az években éri el a tetőpontját. Ehhez pedig az kellett, hogy világszerte egyre kedveltebbé váljanak az alkoholmentes sörök, és azok gyümölccsel készülő változatai. A trend nyertese pedig minden kétséget kizáróan a radler.

“Pedig a radler sztorija a legenda szerint egyáltalán nem indult valami fényesen: 1922 nyarán a München melletti Kugler-Alm vendéglőben épp kifogyóban volt a sör, mire Franz Xaver Kugler, a tulajdonos kénytelen volt úgy csapolni, hogy fél pohár limonádéra töltötte rá a sört. A szükségmegoldás pedig annyira bejött a környéken bringázó turistáknak, hogy utánuk nevezték el az új italt, a Radfahrerből így lett radler.

Azt nem tudjuk, mit szólna Herr Kugler, ha tudná, hogy nem egészen száz évvel később szinte minden valamire való sörgyártó rendelkezik saját radlerrel, és a citromos ízesítése mellett más gyümölcsök is egyre inkább helyet kapnak, sok esetben helyi ízekkel fűszerezve a sört.

A sör és gyümölcsital házasításából született frissítőket Nagy-Britanniában shandy, Franciaországban pedig panaché néven találjuk meg, az viszont közös bennük, hogy eleinte leginkább 2-2,5 százalékos alkoholtartalmúak voltak, mára azonban – főképp a fiatalok, a sportolók és a sofőrök megelégedésére – egyre nagyobb piacot hódít meg az alkoholmentes változat.

Magyarországon a Pécsi Sörfőzde ízesített márkája volt az első ilyen típusú hazai termék.

Pécsen alkoholmentes szűrt sörből, cukor hozzáadásával, valódi gyümölcs kivonattal, szén-dioxiddal dúsítva készülnek a radlerek, amelyeket idén megújított a baranyai sörfőzde, olyan új arculattal frissítve a termékcsaládot, ami illeszkedik Magyarország legrégebben működő Sörgyárához, mégis friss, modern hatást kelt. Az új Pécsi Raderek bodza, citrom és meggy ízekben találhatóak meg a boltok polcain”  – olvasható a közleményükben.

Kapcsolódó cikkek