Az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja 2010-ben alakult. Azóta folyamatosan bővül, és jelenleg 120 alkalmazottja van. A budapesti központ forgalma tavaly a technológiai igazgató elmondása szerint az anyavállalat 41,8 százalékánál nagyobb mértékben, mintegy ötven százalékkal nőtt. Az idén Budapesten 35 alkalmazottat vettek fel, jövőre pedig havonta 4-5 felvételt terveznek.
A budapesti fejlesztő központ anyavállalatának 16 országban van képviselete, 600 munkatársat foglalkoztat és 1500 ügyfelet szolgál ki a világ 140 országában. Ügyfelei közé tartozik többek között a Volvo, az eBay, a Nike, a Runtastic, a Canon, a Média Markt, a Decathlon és a WizzAir. Minden hónapban az Emarsys rendszere 7 milliárd személyre szabott üzenetet küld ki.
Az amerikai TPG befektetési társaság tavaly 33 millió dollárt, az idén pedig további 22,3 millió dollárt invesztált az Emarsys marketing kommunikációt támogató mesterséges intelligencia fejlesztési projektjének a finanszírozására. A marketing kommunikációt kezelő mesterséges intelligencia kifejlesztésére a hatalmas adatmennyiség és az ügyfelek számára fontos információk közötti szakadék áthidalásához, a személyre szabott kommunikáció kialakításához, az ügyfél számára fontos üzenetek összeállításához van szükség – mondta el Merklik László, az Emarsys termékfejlesztési igazgatója.
Kifejtette: a kereskedelemben keletkező hatalmas adatmennyiség miatt már az adatokból leszűrhető információ is túl sok ahhoz, hogy emberi erővel fel lehessen dolgozni és marketing stratégiát lehessen rá építeni. Sőt, már az információk kiszűrésével is túl sok szoftver foglalkozik, ezeket is rendszerbe kell foglalni és ezt a feladatot már csak mesterséges intelligenciával lehet hatékonyan elvégezni. A mesterséges intelligencia fejlesztése már eljutott arra a szintre, hogy a mindennapok részévé lehessen tenni.
Az Emarsys Technologies által marketing feladatok ellátására kifejlesztett Artifical Intelligence Marketing (AIM) megoldás megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas adatmennyiséget és grafikont kelljen elemezniük.
“Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, akkor elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni” – mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője.