Gablini Gábor közölte, ha egy azonos kategóriájú belső égésű motorral üzemelő, illetve egy e-autó közötti árkülönbséget a jelenlegi 5-6 millió forintról 1-2 millióra le lehet csökkenteni, akkor az elektromos autók már olcsóbbak.
“Ugyanis az e-autók üzemeltetése és karbantartása nagyságrenddel olcsóbb, mint a belső égésű motorral hajtottaké”
– tette hozzá.
Mint elmondta, a teljes élettartam figyelembe vételével már ma is versenyképes az e-autók ára, ha pedig 1-2 millió forintra sikerül lecsökkenteni a kategórián belüli különbséget, az jelentősen megmozdíthatja a piacot.
“Ugyan az e-autók, főleg a hatótáv korlátai miatt még nem válthatják ki teljes egészében a hagyományos járműveket, de pont abban a városi környezetben használhatók leginkább, ahol nagy a környezetszennyezés mértéke”
– mondta Gablini Gábor.