Újabb szakaszához érkezett a Széchenyi Lánchíd felújítása

Újabb szakaszához érkezett a Széchenyi Lánchíd felújítása

Elkészült a medernyílásban az első felújított láncszakasz és megkezdődött a budai aluljáró bontása is. Ezt közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

A felújított elemeket rozsdásodás elleni védelemmel látták el és le is festették, így már megmutatkozik a Lánchíd “új kékesszürke színe”, amit úgy választottak ki, hogy az a lehető legjobban hasonlítson a régire.

‘A projekt során a tucatnyi lemezből álló láncszemek és a függesztőrudak esetében több mint 23 000 négyzetméternyi festhető felület korrózióvédelmét végzik el”

– írták a közleményükben, majd hozzátették, hogy elsőként 14 lánckötegen és az azokhoz tartozó függesztőrudakon végezték el az aprólékos felújítást.

Lefedett, függesztett állványról dolgozva először szemcseszórással megtisztították az elemeket, majd több lépésben vitték fel az alapozó, a közbenső, végül pedig a híd végleges színét adó fedő festékréteget.

A korrózióvédelmi munkákkal szakaszonként, fentről lefelé haladnak a híd láncszerkezetein. A felújítás során a láncok csuklójánál egy különleges, rugalmas bevonatrendszert használnak, amely követni tudja a láncszemek esetleges mozgását.
Arról is beszámoltak, hogy megkezdődött a budai aluljáró vasbeton szerkezetének bontása, amely helyett egy tágasabb, jobban belátható, így jóval biztonságosabb aluljáró áll majd a közlekedők rendelkezésére.

“A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros-alagút helyett négy méter szélességű aluljáró készül függőleges falakkal, így lehetővé válik, hogy a kétirányú biciklisáv mellett egy 1,75 méter széles járda is épüljön a gyalogosoknak”

– ismertették.

Utaltak arra, hogy augusztusban befejeződött a medernyílásban az elöregedett vasbeton pályalemez bontása és a helyére került az új pályalemez első darabja.

A feltáruló szerkezeteket folyamatosan vizsgálják és a károsodott elemekre készülő terveknek megfelelően javítják, hogy fogadni tudják a szakaszosan helyükre kerülő új acél pályatáblákat. A Lánchíd öntöttvas korlátjainak bontásával is ütemezetten haladnak a medernyílás északi és déli részén; az elemek a felújításuk után kerülnek majd vissza a hídra.

“Mindez azt jelenti, hogy a terveknek megfelelően, zökkenőmentes halad a felújítás”

– közölte a BKK.

Kapcsolódó cikkek