az egyik kreatív technikum a design idén, fotó: pixabay.com

Magyar tervezők mutatkoztak be Dubajban

Magyar tervezők mutatkoztak be Dubajban

Kreatív héten mutatkoztak be sikerrel a magyar kreatívipari tehetségek a Dubaji Világkiállításon. Erről tájékoztatta a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hétfőn az MTI-t.

A Budapest Select Fashion Show-n hét magyar divattervező vonultatta fel kollekcióját, a Dubai Design Week egyik központi eseménye, a Downtown Design pedig tíz magyar designmárka számára biztosított lehetőséget, hogy bemutassák formabontó alkotásaikat a viszonteladók és érdeklődő nagyközönség előtt – áll a közleményben, amely emlékeztet: Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik az október 1-je és március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz.

Az Expo 2020 -ban megvalósított programok között kaptak helyet a Magyar Divat & Design Ügynökség eseményei, melyeken a hazai kreatívipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhették meg a látogatók.

November 8. és 12. között valósult meg a Downtown Design, amely keretében tíz hazai formatervező – Error ‘n More, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, Position Collective és sarakele – mutatta be dizájntárgyait az egységes magyar standon. A látogatók nagy része nemcsak megtekinteni szerette volna a kiállított termékeket, hanem konkrét vásárlási igényekkel és kérdésekkel fordultak a tervezők felé – írták a közleményben.

November 9-én tartották a Budapest Select Fashion Show-t, amelyen hét magyar márka – Abodi, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, Mero és Sentiments – mutatta be kollekcióját és a magyar tervezők kreativitását. A divatbemutatóra 200 szakmai vendég és újságíró, valamint influencer és buyer látogatott el, hogy megismerhessék a divattervezők legújabb kollekcióit.

“A bemutatót követően viszonteladói láncokkal és showroomokkal indultak el a tárgyalások”

– olvasható a tájékoztatóban.

A divattervezők az MMDÜ egységes ernyőmárkája, a Budapest Select alatt vonultak fel. A szakmai párbeszéd erősítése érdekében az MDDÜ kerekasztal-beszélgetést is szervezett a Dubaji Világkiállítás Woman’s Pavilonjában.

November 10-én regionális és helyi női vezetők osztották meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a divat jövőjével, a női vezetők szerepével és a fenntarthatóság fontosságával kapcsolatban. A résztvevők Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója, valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője voltak, akikhez Lama Jouni helyi divattervező is csatlakozott. A vírusjárvány okozta helyzetet követően végre újra lehetőségünk nyílt arra, hogy bemutatkozzunk a világ minden tájáról érkezett vendégek, szakemberek előtt, mindemellett pedig új piacok ismerhették meg a magyar tervezők alkotásait – idézi a tájékoztató Bata-Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.

“A Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított események során fantasztikus visszajelzéseket kaptunk, amelyekből arra következtethetünk, hogy az ottani piac kifejezetten értékeli a magyar tehetségeket. Dubaj a világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a magyarok bemutatkozása rendkívül pozitív hatást gyakorolhat az országimázsra és az ország turisztikai vonzerejére”

– hangsúlyozta.

Kapcsolódó cikkek