A 2020. október 20-án záruló pályázati kiírás a cég hosszú távú stratégiai érdekeivel összhangban szigorú feltételeket szab a leendő pályázóknak. Ezek közt szerepel, hogy a leendő üzemeltetőnek komoly anyagi biztosítékokat kell vállalnia, valamint munkáltatói jogutódlással át kell vennie a jelenlegi személyzetet is.
“A lépéssel biztosítani kívánják az érintett vagyonelemek hatékonyabb hasznosítását. Az együttműködés keretében a Bahart tulajdonában maradó kikötőhálózat várhatóan tovább bővülhet és megtörténhetnek a már régóta esedékes fejlesztések is, amelyek magasabb szintű szolgáltatást biztosíthatnak majd a kikötőhely-bérlők számára a jövőben”
– írták a közleményben.
“A cég a profiltisztítást követően az alapfeladataira koncentrál, amelynek érdekében rövidesen megkezdődik a hajóflotta jelentős fejlesztése is”
– tették hozzá.
A közlemény kitér arra is, hogy a korábban önkormányzati kézben lévő, tavaly többségi állami tulajdonba került társaság pénteki közgyűlése a májusban elfogadott reorganizációs tervének megfelelően döntött a vitorláskikötő-hálózatának használatba adásáról.