Mivel egy éppen bevezetett, új fizetési rendszerről van szó, lássuk, hogy hogyan segíthet a qvik azonnali fizetési rendszer bevezetésében a CMO. Azt fontos már az elején megjegyeznünk, hogy ez a rendszer is az Azonnali Fizetési Rendszerre épül, tehát nem valami teljesen új és bizonytalan fizetési megoldásról van szó, továbbá komoly teszt időszak előzte meg a 2024. szeptember 1-i bevezetését. Tehát ez egy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a GIRO közreműködésével kialakított számlaalapú fizetési megoldás. Egyfajta versenytársa lehet a bankkártyás fizetési opciónak, valamint egy sor új és kényelmes megoldást biztosít a felhasználóknak.
Hogyan működik a qvik?
Asztali számítógépes környezetben történő online fizetés során a vásárló egy QR-kód beolvasásával automatikusan egy előre paraméterezett utalási képernyőre kerül át, ahol a tranzakciót egy gombnyomással jóvá is hagyhatja. Ennyire egyszerű és gyors a qvik használata.
Mobiltelefonos fizetés során még egyszerűbb a fizetés, hiszen akár a QR-kód beolvasása nélkül, azonnal a mobilbanki applikációba kerül átvezetésre a vásárló, ahol már csak a jóváhagyásra van szükség.
Egy új fizetési megoldás jelent meg a már megszokott NFC alapú fizetési környezetben is, hiszen „fizikai jelenlét esetén” a boltban történő vásárláskor az okostelefon értintésével már nem csak bankkártyával, hanem qvik átutalással is kiegyenlíthetjük a vásárlásunk ellenértékét.
De a qvik nem csak a vevők, hanem a kereskedők szemszögéből nézve is nagyon jelentős újítás, hiszen számukra olcsóbb a hagyományos bankkártyás fizetési megoldásoknál.
Emellett napjainkban egyre fontosabb szempont az adatbiztonság, és itt nagy előny, hogy a vásárlóknak nem kell megadniuk bankkártyaadatukat. A kártyás fizetéshez hasonlóan a fizetési folyamat itt is gyors, nevezhető valóban azonnalinak, és ez az úgynevezett „felhasználói élmény” is egyre fontosabb szempont napjainkban. Mind a kereskedő, mind a vásárló kap azonnali visszajelzést a tranzakció eredményéről, ami szintén fontos és már a bankkártyás fizetéseknél is megszokott.
Előny a kereskedőknél
A qvik legnagyobb előnye a kereskedők szempontjából az, hogy az átutalás alapú fizetések költségei alacsonyabbak, mint a bankkártyás fizetések jutaléka. Ez a nagyobb forgalmú vállalkozások esetében már jelentős megtakarítást eredményezhet. A kereskedők számára az is fontos, hogy a qvik könnyen bevezethető, és bármely magyar mobilbanki alkalmazással használható, így több mint négymillió felhasználói lehetőséget jelent ennek az új szolgáltarásnak a bevezetése.
A qvik négyféle fizetési módot biztosít:
– QR-kód beolvasása,
– NFC-alapú érintés,
– linkre kattintva mobilapplikáción belüli fizetés
– fizetési kérelem jóváhagyása
Tehát a qvik fizikai és online elfogadóhelyeken egyaránt jól alkalmazható. Teljes egészében hazai cégek által üzemeltetett technológiai megoldás, és a felhasználók adatai is az országhatáron belül maradnak. A fizetés biztonságos, a megoldás versenyképes, olcsó, és a banki versenyt is erősíteni fogja.
Több mint 20 ezer, többségében online kereskedőnél érhető már el a qvik, és ez a gyors elterjedés felülmúlta az MNB várakozásait.
A vállalkozók és kiskereskedők körében a banki és a POS-terminálok költsége fontos tényező, de sokan a kártyás kiegyenlítés lassúságára is panaszkodnak. Ez az új hazai mobilfizetési megoldás okostelefonon, terminálon és alapvetően minden olyan Androidos eszközön elérhető a CMO szoftverével, amely megfelelő kijelzővel rendelkezik.
Miért előnyös a qvik azonnali fizetés a vállalkozásodnak?
Itt nincsenek kártyahasználatból eredő díjak, jelentősen kedvezőbbek az elfogadói költségek! A pénz akár azonnal jóváírásra kerülhet a vállalkozás számláján, így nem kell napokat várni a pénz megérkezésére. Az alacsony költségek mellett fontos szempont a rendszer biztonságos használata. Fizikai és online elfogadóhelyeken, valamint számlák (pl. közüzemi számlák) befizetésénél is remekül alkalmazható.