Pályázatot írtak ki két HÉV-vonal meghosszabbítására

Pályázatot írtak ki két HÉV-vonal meghosszabbítására

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tervezői pályázatot írt ki a ráckevei és a csepeli HÉV fejlesztésére és meghosszabbítására. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el. Ezt közölte az MTI érdeklődésére a vállalat kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel közölte: jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges – jelezte.

Elmondta: a tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja – fejtette ki Loppert Dániel -, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Az alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik – tette hozzá.

Közölte: vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy “európai színvonalú” vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények – fűzte hozzá.

Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az “5-ös metró”, Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki.

Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el – közölte a kommunikációs igazgató.