További növekedést tervez a Ricoh a magyar piacon

További növekedést tervez a Ricoh a magyar piacon

printerA Ricoh Hungary az előrejelzések szerint 2,225 milliárd forint bevételt ér el a március végén záruló pénzügyi évében. Ez 3,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Tóth István, a társaság üzletfejlesztési divízióvezetője azt mondta, az amerikai számvitel szerint számított bevétel kétharmada direkt értékesítésből származik. Az idei, áprilisban kezdődő üzleti évben, főként a szolgáltatások bővítésével, mintegy 12 százalékos növekedést tervez az irodatechnikai piacon működő Ricoh.

Tóth István elmondta, 2010-ben a piac stagnált, de a Ricoh-nak a direkt értékesítés kiterjesztésével sikerült növekedést elérnie. A 80 dolgozót alkalmazó Ricoh-nak 20 viszonteladója van a magyar piacon, akikkel szemben az elvárás az, hogy ne csak irodai, nyomdai és dokumentumkezelő gépeket adjanak el, hanem minél több szolgáltatást is nyújtsanak az ügyfeleknek.

Bérczi Ottó, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, a Ricoh részesedése átlagosan mintegy 10 százalék a magyar piacon, amit egyértelműen növelni szeretnének elsősorban a szolgáltatási szegmens, ezen belül például az irodai, illetve informatikai infrastruktúra-menedzsment bővítésével. A tervek szerint a cél elérése érdekében a Ricoh az idén tíz fős létszámbővítést hajt végre.

Az eseményen ismertettek egy IDC-felmérést, amely szerint egy dokumentum hagyományos előállításának és kezelésének a teljes költsége, ide számítva például a munkavállalók bérét is, 40-50 forintot tesz ki, míg ha egy vállalat optimalizálja ezt a tevékenységét, akkor csak 15-20 forintba. Ez a Ricoh szerint azért fontos a vállalatok számára, mert a felmérések alapján egy cég teljes költségeinek átlagosan 11-15 százalékát teszik ki a dokumentum menedzselés költségei.