fotó: pixabay.com

Újabb támogatás a hazai divat- és dizájnipari vállalkozásoknak

Újabb támogatás a hazai divat- és dizájnipari vállalkozásoknak

Tizenegy ígéretes divat- és dizájnipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorálást és befektetési lehetőséget egy új program. A szervezők célja, hogy az ágazat fellendítése érdekében hazánkban is létrehozzanak egy értékteremtő divat- és dizájnipari startup közösséget. Ez hangzott el az M1 aktuális csatorna keddi műsorában.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta, a Startup Campus programmal kifejezetten a fiatal vállalkozók ötleteit szeretnék támogatni, felhívva a figyelmet arra, hogy a technológia jelentősége mennyire kiemelt ebben az ágazatban. Hozzátette,

a program felhívására idén rekordszámú, 61 jelentkező pályázott, közülük 11 nyerte el a továbblépési lehetőséget.

A nyertes pályázók workshopokon és egyéni mentoráláson fognak részt venni, majd 15 millió forint kezdőtőkét kapnak. Beszélt arról is, hogy múlt héten jelent meg egy másik pályázat 10 milliárd forintos keretösszeggel. A felhívásra kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek.

“A támogatással a kialakult nehéz helyzetben az újrakezdéskor versenyelőnyhöz juthatnak a tervezőik”

– tette hozzá, majd hangsúlyozta, a szektor szereplői a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket; ahhoz, hogy a világjárvány okozta kihívások után is felvegyék a versenyt a tőkeerős nemzetközi szereplőkkel, magas szintű technológiai fejlesztésekre van szükségük.

A vezérigazgató elmondta, hogy a divat- és dizájnszektort elsőként érintette a világjárvány, ezen termékek felvásárlása azonnal leállt.

A hazai divat- és dizájnipari vállalkozások bevételének 80 százaléka exportból származott, ennek az átrendeződése már megkezdődött. Fontossá vált, hogy ebben a helyzetben támogatást kapjanak a szereplők. A trendek kapcsán Bata-Jakab Zsófia elmondta, a következő időszakban előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság a divatiparban. Kevesebb kollekciót fognak gyártani a tervezők és a vásárlók is tudatosabban fognak dönteni.

Kapcsolódó cikkek