Nőtt a UPC bevétele

Nőtt a UPC bevétele

A UPC Magyarország 5,6 százalékos árbevétel-növekedést ért el a 2018-as üzleti évben, előfizetéseinek száma több mint 109 ezerrel, 5,3 százalékkal nőtt tavaly, év végén meghaladta a 2 millió 173 ezret. Ezt közölte az infokommunikációs szolgáltató csütörtökön az MTI-vel.

Az árbevétel tavalyi összegét a cég nem közölte, a nyilvános adatok szerint az előző évben, 2017-ben a társaság árbevétele 72,91 milliárd forintot tett ki.

A lakossági és üzleti ügyfelek száma 2018 végén megközelítette 870 ezret, ami 18 700-zal magasabb az előző évi záróadathoz képest.
A nagysebességű internet előfizetések száma tavaly közel 30 ezerrel nőtt, 694 400-ra. A digitális és analóg televízió előfizetések száma egy év alatt 8800-zal, 691 900-ra bővült. A mobil előfizetések száma december végén 109 900-at ért el, 21 500 új előfizetést kötöttek tavaly.

A UPC 2018-ban 16,9 milliárd forintot fordított beruházásokra, és így már az ország 356 településén 1,83 millió háztartást ért el szélessávú hálózattal.

A közlemény szerint részben a kormányzat Szupergyors internet programjának támogatásával, részben pedig saját forrásból végzett további fejlesztéseket a UPC, már meglévő szolgáltatási területén és új településeken is. Kitértek arra, hogy a monori körzetben a tervezett 14 település közül 8-ban már elérhető a szolgáltató szupergyors hálózata, ebben a körzetben 39 ezer új háztartás számára építettek ki csatlakozási lehetőséget, több mint tízezer otthonban pedig korszerűsítették a hálózati infrastruktúrát.

A UPC a Liberty Global leányvállalata, Magyarországon 1998 óta van jelen.

A brit Vodafone csoport tavaly májusban jelentette be, hogy 18,4 milliárd euróért felvásárolja a Liberty Global amerikai kábelszolgáltató cég németországi, cseh, magyar és román leányvállalatait. Az ügylet az illetékes versenyhatóságok jóváhagyása után 2019 közepén zárulhat le.