A K&H Bank 6 milliárd forintot költ digitális fejlesztésre 2017-ig

A K&H Bank 6 milliárd forintot költ digitális fejlesztésre 2017-ig

A K&H Bank a következő három évben 6 milliárd forintot költ digitális fejlesztésre, hogy a szolgáltatások alkalmazkodjanak az átalakuló bankolási szokásokhoz.

A fejlesztést az indokolja, hogy minden 10. ügyfél – főleg a 30 évnél fiatalabbak – már kizárólag a digitális megoldásokat választják pénzügyeik intézésére egy felmérés szerint, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A rutinfeladatok intézése miatt, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés, ma már egyre kevesebben mennek be a bankfiókba. Ehelyett kényelmesen, otthonról vagy út közben a mobil eszközeiken intézik pénzügyeiket az ügyfelek. Ezt sok esetben a bankok kedvező tarifákkal is honorálják.

A közlemény idézi Bába Ágnest, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta: a bank 2013-ban indította el ingyenesen letölthető mobilbank alkalmazását, mely navigációval kiegészített ATM-, fiók- és széfkereső szolgáltatással jár együtt. Az applikációt 68 százalékban Androidos készüléken használják az ügyfelek, 32 százalékuk pedig iPhone-on használja az alkalmazást – tette hozzá.

A bank országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat, több mint 4000 munkatársa van. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

A bank saját tőkéje a szeptember végén zárult harmadik negyedévben 172 milliárd forint volt, mérlegfőösszege 2 733 milliárd forint, adózás utáni vesztesége 24,8 milliárd forint volt a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) szerint konszolidált, nem auditált adatok szerint.