"Turisztikai sikertörténetet ír Magyarország"

"Turisztikai sikertörténetet ír Magyarország"

szeretlek Magyarország

Magyarországon a nemzetközi turisztikai bevételek közel 10 százalékos növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest ugyanebben az időszakban, ezzel Magyarország valamennyi versenytársánál jobban teljesített. Bár a 2014-es év egészéről csak jövő februárban lesznek előzetes adatok, a jelenlegi számok azt mutatják, rekordévet zárhat a turizmus, amely a magyar gazdaság meghatározó ágazatává vált.

“Turisztikai sikertörténetet írunk” – fogalmazott a vezérigazgató. Hozzátette, folyamatosan emelkedik a vendégek és a vendégéjszakák száma, a belföldi és külföldi vendégek költése és a nemzetközi utasforgalmi egyenleg is. Idén január-októberben mintegy 8,3 millió vendéget fogadtak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a 21,3 milliót – idézte fel az adatokat Faragó Péter, aki arra számít, hogy az idén a tavalyi, mintegy 23 millió vendégéjszakát is túlszárnyalják, és ezzel új magyarországi rekordot ér el az ágazat. Hangsúlyozta, hogy nemcsak tovább nőttek a turizmus fontosabb mutatói, de a fejlődés egyben kiegyensúlyozott is, január és október között minden egyes régió forgalma emelkedni tudott. Kifejtette, a turizmus jövedelmet és adóbevételt generál, továbbá munkahelyeket teremt, közvetve mintegy ötszázezer embernek biztosít megélhetést, egyben a kis- és középvállalkozások jellemző működési területe. Az ágazatban működő egyéni és társas vállalkozások száma mintegy hetvennyolcezer, ezek jelentős hányada kkv. Jelentőségét jól mutatja az is, hogy a turizmus mintegy 6 százalékkal járul hozzá közvetlenül a magyar GDP-növekedéshez, és körülbelül 10 százalékkal közvetve – mondta a szakember.

Kitért arra is, hogy a belföldi turizmus teljesítményével összhangban a SZÉP-kártya felhasználás is tovább élénkült, idén a kereskedelmi szálláshelyeken már 14,2 milliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával, ez több mint 10 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az ágazat tartósan jó teljesítményében tehát továbbra is húzóerő a belföldi vendégszám növekedése – mutatott rá. Kiemelte, hogy Magyarország mint úti cél még soha nem kapott annyi nemzetközi elismerést, mint az elmúlt néhány évben. Budapest lett például a világ egyik legnagyobb utazási oldala, a TripAdvisor szerint a legjobb ár-érték arányú város 2014-ben.

A vezérigazgató szerint nem túlzás, hogy a magyar turizmus történelmi lehetőségek előtt áll, az egységes irányítással a hatékonyabb működés elérése a céljuk. Faragó Péter elmondta, nagyobb hangsúlyt kap jövőre az MT Zrt. külföldi marketingtevékenysége. Jelentős előrelépésnek nevezte, hogy a 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország már uniós támogatást is kaphat nemzeti marketingre. Erre először 2015-ben nyílik mód a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.