fotó: pixabay.com

Szárnyal a street food ipar

Szárnyal a street food ipar

Több mint másfél milliárdos forgalommal zárják az évet a hazai food truckosok: 2018-ban 250 rendezvénynapon összesen 750 000 embert szolgált ki 150 kocsi, amelyekből több mint kétmillió terméket adtak el csak ebben az évben. A Food Truck Show Hungary Kft. Ennek köszönhetően a tavalyi évben megrendelt étkeztetések dupláját realizálta, ami 1,8 milliárdos forgalmat jelent a food truckok számára.

Már most látszik, hogy

sikerekben gazdag 2018-as évet zár majd a truckokat egybegyűjtő Food Truck Show Hungary Kft.

A rendezvények mellett a cég életében egyre fajsúlyosabb szerepet játszik a catering szolgáltatás, amelynek nagy előnye, hogy a megszokotthoz képest újszerűbb, frissebb gasztronómiai választékot kínálnak. Ráadásul mobilitásuk révén

az ország bármely szegletébe könnyedén eljutnak a komplett konyhai technológiával felszerelt egységeikkel.
illusztráció, fotó: pixabay.com

A Food Truck Cateringben rejlő lehetőséget már olyan nagy cégek is felismerték, mint az Opel, a Ford és a Telekom. Emellett sokan már egy 50 fős csapat számára, akár esküvőre vagy születésnapra is igénybe vették a szolgáltatást.

„A 2018-as év nemcsak a megnövekedett kereslet szempontjából volt átütő. A food truck szcénában egyre többen kínálnak egzotikus ízvilágú ételeket is, a BBQ soha nem látott népszerűségnek örved, de a topp termékek között még mindig élen jár a hamburger”

– értékelte a 2018-as évet Vad-Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője.

illusztráció, fotó: pixabay.com

A céget és az egyesületet egyaránt meghatározza a műanyagmentességre és a környezettudatosságra való törekvés: a tányérok, poharak, evőeszközök papírból, vagy egy műanyag hatású, növényi rostokból készült anyagból, az un. PLA-ból (poly lactic acid) készülnek. 2019-től pedig kizárólag alternatív, környezetbarát eszközökkel dolgoznak majd.

fotó: pixabay.com

A Food Truck Show példáját követve már az egyik legnagyobb áruházlánc is lépéseket tett a környezettudatosság felé, emellett a Heineken és a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. fesztiválajain, a Szigetet, a VOLT-on és a Balaton Soundon is zöld útra lépett.

Kapcsolódó cikkek