Fejlesztett a Borsodi

Fejlesztett a Borsodi

fotó: Varga János/MTIÁtadták a Borsodi Sörgyár Kft. új töltő- és csomagoló gyártósorát szerdán, a beruházás 2,3 millió euróba került.

A beruházásnak köszönhetően a dobozos kiszerelésű sörök töltő- és gyártósorának kapacitása 30 százalékkal nőtt, az új, egyedi csomagolás révén a fogyasztók 0,55 literes kiszerelésben, valamint egy különleges, keskeny 0,33 literes palackban is megvásárolhatják a sört.

Tőtös Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója az avatáson azt mondta, a vállalat és tulajdonosai bíznak a hazai piac növekedésében, ezért döntöttek a beruházásról. A legmodernebb technológiát képviselő, pillanatpasztörizálóval, steril környezetben működő töltőgéppel, illetve csomagológéppel kiegészült gépsor a megnövekedett kapacitás mellett hatékonyabb működést is biztosít. A csomagolás területén – egységcsomagok, egyedi kiszerelések – szinte határtalanná válnak a lehetőségek, amelyek a folyamatosan változó fogyasztó igények gyors és rugalmas kielégítését teremtik meg – tette hozzá. A Borsodi Sörgyár 1973-ben kezdte meg a termelést, a cég tulajdonosa jelenleg a Kelet- és Közép-Európában kilenc gyárat üzemeltető StarBev csoport. Az észak-amerikai Molson Coors sörgyár ugyanakkor április 3-án jelentette be, hogy megállapodást kötött a StarBev L.P. cég megvásárlásáról 2,65 milliárd euróért a CVC Capital Partnerstől. A Molson Coors az MTI-hez eljutatott akkori közleményében ismertette: “a StarBev felvásárlása tökéletesen illeszkedik a Molson Coors az irányú stratégiájába, hogy szélesítsük a prémium márka portfoliót, és erősítsük jelenlétünket a világ feltörekvő piacain” .  

A StarBev jelenleg több mint négyezer embert foglalkoztat, termelést folytat Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Montenegróban, valamint értékesít Bosznia-Hercegovinában és Szlovákiában. A cégcsoport gyáraiban évente 13,3 millió hektoliter sört készít és az említett országok mindegyikében vezető, illetve első harmadbeli piaci részesedéssel rendelkezik. Portfoliója több mint 20 márkából áll. A tranzakció, az európai versenyhatóságok jóváhagyása után, várhatóan 2012 második negyedévében zárul. Ezután a StarBev külön üzleti egységként működik majd a Molson Coorson belül, és megtartja csehországi székhelyét.