Nyakunkon a húsvét, megnőhet a csokoládé eladás forgalma

Nyakunkon a húsvét, megnőhet a csokoládé eladás forgalma

Csoki nyuszik

Tavaly a húsvéti édességpiac forgalma elérte a 2,7 milliárd forintot, hasonlóan a megelőző évihez, az eladott mennyiség azonban tíz százalékkal, nyolcszáztíz tonnára csökkent. Mindez azt mutatja, hogy a fogyasztás a minőségi áruk irányába tolódott el, az emberek a valódi csokoládéból készült termékeket keresik inkább. Ma már ezek teszik ki a forgalom mintegy nyolcvanöt százalékát.

Sánta Sándor

Sánta Sándor

A múlt évi decemberi és januári adatok már azt mutatták, hogy az édességpiacon megállt a fogyasztás csökkenése, és ez várhatóan a válság megszűnésével párhuzamosan némi növekedést jelent majd, így az idén a húsvéti édességpiac forgalma megközelítheti, illetve esetleg meg is haladhatja a 2,8 milliárd forintot.   Húsvétkor a szezonális termékekből 2,3 milliárd forintot fordítottak tavaly a csokoládéfigurák vásárlására az emberek, további száznyolcvanhétmillió forintot adtak ki a húsvéti ajándékcsomagokra és további kétszáztizennégymillió forintot költöttek a különböző játékokkal kiegészített édesség-összeállításokra. 

Az Édességgyártók Szövetségének elnöke beszámolt arról is, hogy a magyar édességpiac éves forgalma mintegy száznegyven-százötvenmilliárd forintra rúg, amelyből ötven százalékot tesz ki a csokoládék eladása, további ötven százalékot pedig a másféle édességek, például kekszek, csipszek, cukorkafélék forgalma. A belföldi piacon az importtermékek aránya nyolcvan-nyolcvanöt százalék körüli. 

Az édességgyártók legfőbb problémája, hogy az elmúlt években folyamatosan dráguló kakaó jelentős mértékben drágítja az előállítást, és az utóbbi hónapok cukormizériája is negatívan hat az édességgyártók termelésére. Ennek ellenére a húsvéti édességpiacon az előző évhez képest csak az infláció körüli áremelkedést tapasztalhatnak az emberek.