Valakinek fizetnek, ha nem indul el a repülőgép

Valakinek fizetnek, ha nem indul el a repülőgép

Az elmúlt hetekben, hónapokban egyértelműen felértékelődtek azok az utasbiztosítási kiegészítők, amelyek például a járatkéséseknek, a járattörléseknek és azok folyományainak a költségét térítik meg. Erről olvasni a Világgazdaság hétfői számában.

A repülős utazásokra speciális szolgáltatásokat kínáló termékcsalád értékesítésének aránya évről évre nő, amit Lengyel Márk, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgatója a légi utazások arányának növekedése mellett azzal is összefüggésbe hoz, hogy az egyéni utazások aránya is drasztikusan nőtt az elmúlt években.

Szabó Tamás, az Union Biztosító utasbiztosítási üzletágának vezetője közölte: a biztosító fő szolgáltatása ma még a poggyászkésés vagy járatkésés, -törlés miatti kényszerű várakozás esetén vásárolt termékek árának megtérítése.

Fontos látni – hangsúlyozta Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője és Vereczki András, az Uniqua igazgatója -, hogy

ezek nem kiegészítők, hanem a magasabb kategóriájú utasbiztosítások szerves részét képező pluszszolgáltatások.

De ma már többre is szükség van. Ezt bizonyítja, hogy sikeres a Magyar Posta Biztosító által májusban bevezetett 990 forintos kiegészítő biztosítása, amely automatikusan kifizeti az egyébként az utast a 261/2004/EK rendelet alapján megillető kártérítést, ha az ügyfél repülője több mint három órát késik, a járatot törlik, vagy túlfoglalás miatt nem tudott felszállni a repülőre.

Horrorisztikus történetek keringenek az ilyen ügyek végigviteléről a fapados társaságokkal, az egyre több erre specializálódó ügyvéd ugyanakkor 20-40 százalékos sikerdíjért vállalja az ügyfelet megillető összeg behajtását.

Kapcsolódó cikkek