A magyarok többsége már inkább online vásárol divatcikkeket

A magyarok többsége már inkább online vásárol divatcikkeket

Az internetes vásárlás növekvő népszerűségét mutatja, hogy a fogyasztók 69 százaléka már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll. Ez olvasható a Glami, a több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló nemzetközi kutatásában.
A felmérés szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban.

A fogyasztók 57 százaléka szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százaléka vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt, és csupán 4 százalék azok aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak. Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56 százalék), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27 százalék), a boltba jutáshoz szükséges idő megtakarítását (35 százalék) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27 százalék) jelölték meg.

A bolti vásárlást preferáló fogyasztók számára elsősorban a ruhák megtekintésének és felpróbálásának lehetősége (61 százalék), az üzletekben történő vásárlás élménye (25 százalék), illetve az árucikk azonnali átvételi lehetősége (6 százalék) teszi vonzóbbá a vásárlás hagyományos módját.

A koronavírustól való félelem ugyan már nem szerepel az online vásárlás mellett szóló döntő érvként, de a vírus hatásai továbbra is érzékelhetők, az online és bolti vásárlását is tervező vásárlók 65 százaléka mondta, hogy el fogja hagyni az üzletet, amennyiben az túlzsúfolttá válik. Az online felmérés 12 országban (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) mintegy 19 000 – ezen belül Magyarországon 2500 – fogyasztó megkérdezésével készült szeptemberben.

Kapcsolódó cikkek