Hatásos injekció a tuberkulózis ellen

ijekciós tűt tartó nővér

A tbc-t egy baktérium, a Mycobacterium tuberculosis okozza, az egyetlen ellene használatos vakcina, a BCG védőoltás nem elegendően hatékony. Ajit Lalvani kutatásvezető, az Imperial College London professzora szerint, annak ellenére, hogy a világ lakosságának nagy része kapott BCG oltást, még mindig évente kilenc millió új tbc-s eset van, tehát sürgősen ki kell fejleszteni egy hatékonyabb vakcinát a tuberkulózis megelőzésére.

emberi tüdő röntgenje

A kutatók olyan új fehérjéket keresnek, amelyeket vakcinában alkalmazhatnak a megfelelő immunválasz kiváltására, és amelyek hosszú távú védelmet nyújtanak a Mycobacterium tuberculosis kórokozóval szemben. A Proceedings of the National Academy of Sciences című szakfolyóiratban megjelenő tanulmányban a szerzők egy új fehérjét azonosítanak, amelynek jele EspC. Az EspC, melyet a baktérium választ ki, igen erős immunreakciót vált ki, egyúttal nagyon specifikus a Mycobacterium tuberculosisra. Ez különösen ígéretes jelöltté teszi egy új tbc elleni védőoltásra, amely szélesebb körű és erősebb védettséget nyújthat, mint a BCG. Szakértők ígéretesnek tartják a kutatási eredményeket, ám arra figyelmeztetnek, hogy legalább egy évtized még, mire kiderül, valóban egy hatékonyabb vakcinához jutunk-e.