Arató Gergely úgy fogalmazott, Lázár János építési és közlekedési miniszter a múlt heti bizottsági meghallgatásán arról beszélt, hogy “neki milyen matériából kell építenie a vasutat, és széttárta a kezét, mondván, hogy itt nincs pénz”. Az ellenzéki képviselő kijelentette, van pénz közlekedésre, van pénz a vasútra, “csak éppen Lázár János és ez a kormány nem erre költi”.
Tonzor Péter, a DK vasúti szakértője úgy értékelt, hogy “a MÁV vezetésének illetve a minisztériumnak a hanyagsága miatt” történt korábban két vasúti baleset a Keleti pályaudvaron.
“Spórolnak, spórolnak embereken, és ezzel emberéleteket veszélyeztetnek”
– mondta, majd hozzátette, amikor az 1990-es években a Nyugati pályaudvaron dolgozott, akkor volt úgynevezett vonalbejáró szolgálat, ami azt jelentette, hogy egy vasúti dolgozó végigment a síneken, ellenőrizte a váltók alkalmasságát.
“Ha ilyen ember lett volna a Keletiben, aki valószínűleg nem volt, akkor észrevette volna a síntörést, illetve azt is, amikor eltört a váltóösszekötő rúd csapszege”
– közölte.