Délelőtt 200-300, délután 2000 utasa lett volna a pénteken leállított Malévnak. A kommunikációs igazgató elmondta, hogy vasárnap negyvenhárom érkező és ötvenegy induló Malév járatot töröltek. Mint megjegyezte, a mostani téli időszak egyébként is viszonylag alacsony forgalommal telik. Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy a kormányrendelet szerint a pénteki leállást követően három napig kártalanítással segítik az utasokat.
Róna Márta, a Malév szóvivője elmondta, hogy a Malév-utasoknak a tervezett utazást magunknak kell intézniük, így nem tudni, hogy miként rendeződött vagy rendeződik annak a 7.200 utasnak a helyzete, akit a légitársaság leállása közvetlenül érintett. A Malévnak erre már nincs ráhatása. Az utastájékoztatást a Malév tovább erősítette azzal, hogy a honlapon közzétettek mellett az ügyfélszolgálati telefonon már a bejelentkezést követően magnetofonról adnak részletes információt a teendőkről.
A szóvivő azt is elmondta, hogy mindössze három repülőgépet nem szállítottak még vissza az amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) lízingcég írországi központjába. Az egyik a Tel Avivban rekedt Boeing 737-es repülőgép, a másik kettő pedig a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hangárban van javítás miatt.
Nincs Malév-utas a repülőtéren
Mindössze két Malév-utas érkezett vasárnap délelőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a jegyét visszaváltani. A tranzitban pedig már egy sem tartózkodik. Erről Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója tájékoztatott.
2012-02-05