Változik az éjszakai közlekedés

Változik az éjszakai közlekedés

Három vonallal bővítik a hálózatot és új kapcsolatokat is kialakítanak. Szombat este 11 órától a Liszt Ferenc-repülőtér is elérhető lesz: a 900-as éjszakai járat a dél-pesti autóbuszgarázsból indul és az Üllői úton csatlakozik a Deák Ferenc tér felé közlekedő 950-es buszhoz.

Kapcsolat jön létre az óbudai buszgarázs és a Keleti pályaudvar között: a 918-as éjszakai busz a Hungária körúton keresztül közlekedik. A harmadik új járat 968-as számmal közlekedik majd a Cinkota autóbuszgarázs és Kispest, Kossuth tér között a Jászberényi út-Kozma utca-Sibrik Miklós út útvonalon.

Meghosszabbítják a 908-as és 992-es busz útvonalát Cinkota autóbuszgarázsig, a 940-es és 972-es buszt pedig átvezetik Budaörsön, a 960-as Békásmegyerig megy, a 966-os pedig eléri a Határ úti metróállomást, ahol közvetlenül csatlakozik a 923-as, 914-es és 950-es járathoz. A 979-es és a 999-es járatnak az útvonala változik.

Vitézy Dávid az előzményekről elmondta, 2005 előtt “elégtelen” volt az éjszakai szolgáltatási színvonal, kevés publikus éjszakai járat volt és azok nem kapcsolódtak egymáshoz, a BKV-s dolgozókat viszont a szolgálati járatokkal szállították, de ezeken a 70 fős buszokon átlagosan öten utaztak.

Mivel ennek a rendszernek a fenntartása drága volt, 2005-ben 34 éjszakai járatot indítottak, az utasforgalom 67 százalékkal emelkedett. Ezt követően finomhangolták a rendszert, majd tavaly májusban elindult az egész nap közlekedő 6-os villamos.

Hozzáfűzte, 38 szolgálati járat közlekedett, ezek egy nap 600 BKV-s és 400 nem BKV-s utast szállítottak, a rendszer 260 millió forintba került. Ezt a költséget most csökkenteni szeretnék, ezért 5 szolgálati járat marad, ezzel az átalakítással 130 millió forintot spórol a társaság.