Nézettségi csúcsot döntött az M2 a múlt héten

Nézettségi csúcsot döntött az M2 a múlt héten

A múlt héten az M2 az eddig mért legmagasabb heti közönségarányát érte el a 4-12 évesek körében, emellett a közmédia gyermekcsatornája második hete tartja piacvezető pozícióját reggel hat és tíz óra között ugyanebben a korosztályban - tájékoztatta a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap sajtóirodája csütörtökön az MTI-t.

A sajtóiroda a Nielsen Közönségmérés adataira hivatkozó közleményében azt írta, a nyári szünidő első hetében az M2 átlagos 17,2 százalékos részesedésével az eddigi legmagasabb heti közönségarányát érte el a 4-12 évesek körében, de a 8-12 éveseknél is különösen jó, 18,3 százalékos volt a részesedése reggel 6 és 10 óra között. Emellett ebben a gyermekek tévénézése szempontjából kiemelt idősávban a gyerekcsatorna második hete tartja piacvezető pozícióját a 4-12 évesek körében.

A szünidő kezdete jól érzékelhető volt a nézettségi adatokon keresztül. A gyerekek a reggeli és délelőtti órákban csaknem egy órával többet tévéztek, mint az előző időszakban, és a 8-12 évesek körében azoknak a száma is nőtt, akik napközben bekapcsolták a készüléket. Ennek a már iskolás korcsoportnak a tévézésbe való intenzívebb bekapcsolódása kedvezett az M2-nek, a reggeltől kora délutánig tartó időszakban nőtt a csatorna piaci részesedése – tette hozzá az iroda.

A közlemény szerint a legmagasabb közönségarányokat a hét első napjain mérték, kedden a reggeli átlag 29,8 százalék lett a 4-12 évesek körében, és voltak olyan műsorok, amelyeknél az M2 részesedése 30 és 40 százalék között alakult. Így az Állatkert a hátizsákomban 36,2 százalékot, a Maya a méhecske 33,1 százalékot, a Babar és Badou kalandjai 32,1 százalékot, a Pom Pom meséi és a Tesz-vesz város keddi epizódjai pedig 35,3 százalékot értek el. Ezek a közönségarány értékek 50 és 60 ezer közötti 4-12 éves gyermeknézőt jelentettek az M2 csatornán.

Kapcsolódó cikkek