Már gyártják a Lánchíd új acél pályaszerkezetét

Már gyártják a Lánchíd új acél pályaszerkezetét

A híd elemeit a következő hetekben különleges útvonalengedéllyel, közúton fogják a helyszínre szállítani. Erről tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön a médiát.

“A híd pályaszerkezetének bontása a múlt héten elkezdődött, az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják”

– közölték.

Az új, úgynevezett ortotróp acéllemezek lényegesen könnyebbek, így csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Összesen 94 acél pályalemez készül, amelyek átlagos súlya mintegy 6 tonna, méretük 3,4×7,3 méter. Az új pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. A Lánchíd felújítása 2023-ig tart, az aktualitások ezen az oldalon olvashatók – áll a BKK közleményében.

Kapcsolódó cikkek