Hibrid hajtású buszt tesztel a BKV

Hibrid hajtású buszt tesztel a BKV

hibrid buszAz új hibrid meghajtású busz egy héten keresztül a BKV a 8-as vonalán közlekedik. A gyártó szerint egy ilyen jármű használata 35 százalékkal csökkentheti az üzemeltetési költséget. 

A teljesen alacsonypadlós, klímával felszerelt Volvo busz az Uránia és a Gazdagréti tér között szállítja az utasokat a 8-as vonalon csütörtök délutántól augusztus 10-ig, használata, mint minden tesztbuszé, ingyenes, menetrendje letölthető a BKV honlapjáról. A BKV erről a járműről is várja az utasok véleményét az ugyfelszolgalat@bkv.hu e-mail címre.

Szűcs Árpád, a Volvo Hungária Kft. autóbusz-értékesítési igazgatója azt mondta, a jármű a svéd gyártó legmodernebb autóbusza, párhuzamos hibrid hajtású, az elektromotor és a dízelmotor is hajtja. A megállóban álló helyzetben, illetve 15-20 kilométeres sebességig a 160 lóerős elektromotor dolgozik, e felett kapcsol be a 215 lóerős dízelmotor, és az optimális fordulatszám eléréséig az elektromotorral együtt hajt. Az EEV károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelelő dízel egység járása közben tölti is az akkumulátorokat, a fékezésnél keletkező energiát pedig visszatáplálja a rendszerbe. Az értékesítési igazgató közölte, Európában eddig kétszáz ilyen buszt adtak el, az üzemeltetési tapasztalatok azt mutatják, hogy 35 százalékos fogyasztáscsökkentést értek el vele, egy ilyen busz száz kilométeren 15 literrel kevesebb gázolajat fogyaszt, mint a normál üzemű, hasonló járművek. A busz mintegy 30 százalékkal kerül többe, mint egy normál üzemű busz. A Volvo úgy számol, hogy ez mintegy ötéves üzemeltetés alatt térülhet meg.