A nyáron kezdődő próbaüzem alatt a 9-16 éves fiatalok csoportjai érkezhetnek a központba, hogy kipróbálják a Hűvösvölgyi úti berendezéseket, a többi közt a greenboxot vagy az okostelefonokat – tudatta a hatóság.
Az üzemszerű működés már ősz végén megkezdődhet, onnantól évente akár tízezer tanuló is ellátogathat a Bűvösvölgybe.
A Bűvösvölgy oktatóközpontot az NMHH és partnerei – az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), az Origo, az RTL Klub, a Telenor, a TV2, a UPC, a Vodafone és a Nokia – azért hozták létre, hogy a fiatalok megfelelő tudatossággal fordíthassák hasznukra a 21. századi technológiák minden előnyét.
A partnerek közreműködésével létrejövő technikai feltételek között a tanulóknak lehetőségük lesz szakoktatók segítségével elkészíteni saját kisfilmjüket, forgathatnak reklámot, szerkeszthetnek híradót és bepillanthatnak az írott sajtó szerkesztésének műhelytitkaiba – olvasható a hatóság közleményében.