A gyártó és az alkoholista pilóta esete

A gyártó és az alkoholista pilóta esete

Levélben kérte a Paramount filmstúdiót a Budweiser sör gyártója, hogy a múlt héten debütált Kényszerleszállás című filmben takarják ki terméke nevét.

Az Anheuser-Busch sörgyárat az aggasztja, hogy a márka rossz színben tűnhet fel, ugyanis a film egy kényszerleszállást végrehajtó pilótáról szól, akiről az utólagos vizsgálat során kiderül, hogy alkoholproblémával küzd. A pilótát megszemélyesítő Denzel Washington többször látható a produkcióban sörözés, vodkázás vagy más alkohol fogyasztása közben. Egy ízben autója kormánya mögött ülve issza a Budweisert.

A vállalat elnökhelyettese, Robert McCarthy levelében megjegyezte, hogy a filmesek nem keresték meg a márkanév felhasználásával kapcsolatban, valamint hangsúlyozta, hogy a cég nagy gondot fordít a felelős alkoholfogyasztás promóciójára és az ittas vezetés elkerülésére. Egyúttal arra kérte a Paramount illetékeseit, hogy a film digitális kópiáján homályosítsák el a márkanevet.

A filmekben gyakran jelennek meg márkás termékek, gyártóik sokszor fizetnek is az “indirekt” reklámért, az úgynevezett termékelhelyezésért. Azért azonban – jogi szakértők szerint – nem sokat tehetnek, hogy termékük ne jelenjen meg, a törvények ugyanis nem teszik lehetővé, hogy a gyártók “cenzúrázzák” a filmeket vagy tévéműsorokat.

Az észak-amerikai mozikban a múlt hét óta játszott, Robert Zemeckis rendezésében készült film premierhétvégéjén 25 millió dolláros jegybevételt hozott, és a nézők érdeklődéséből ítélve forgalmazása sikeresnek ígérkezik. (Magyarországon januárban kerül a mozikba.)

Kapcsolódó cikkek