Megjelentek az első bringások Buenos Airesben

Megjelentek az első bringások Buenos Airesben

Bicikli az autók között

A hárommillió lakosú nagyváros polgármesteri hivatala bejelentette, hogy száz kilométerre szeretnék a kerékpárutak hosszát növelni. A város bevezette a másutt már működő ingyenes kerékpárkölcsönzést is, tizenkét állomáson összesen ötszáz sárga kerékpár vehető igénybe. Négy hónap alatt tizenegyezren vették igénybe a kerékpárokat – mondta el Daniel Chain városfejlesztési miniszter.

Biciklik Buenos Aires városában

Buenos Aires

A kerékpárosok örülnek a kerékpárútnak, de panaszkodnak, hogy a motorosok és a gyalogosok is azon közlekednek. Mások szerint kevés a kerékpárút, a nagy sugárutakon is szükség lenne rájuk, a kis utcákban a parkoló autóktól nem lehet közlekedni. A belvárosban az ember minden pillanatban vásárra viszi a bőrét: az útkereszteződésnél a buszsofőrök csak mennek, semmit sem vesznek figyelembe – panaszolják mások. Argentínában a fő halálokok között szerepelnek a közlekedési balesetek: naponta átlagosan 21-en halnak meg az utakon, főleg fiatalok. 2010-ben 7659 ember lett közlekedési baleset áldozata.

A hatalmas, katalizátor nélküli szennyező buszok, amelyek a város közepén úgy közlekednek, mintha autóversenyen lennének, a kerékpárosok legfőbb rémei. Márpedig kellő hosszúságú metróvonalak híján ez az egyetlen közlekedési eszköz. A kerékpárutak ráadásul nem politikamentesek. Mauricio Macri, Buenos Aires jobboldali polgármestere, aki júliusban indul az újraválasztásért, a kerékpáros közlekedésre építette fel a kampányát. Daniel Filmus, a peronista párt jelöltje szerint sok kerékpárutat el kell bontani, mert veszélyesek, egy harmadik jelölt, Jorge Teleman az össszeset lebontatná, mert zavarja a közlekedést.

biciklis kidob egy autó (falgrafika)

A biciklik megjelenése legjobban a busz és taxisofőröket irritálja. Azokban az utcákban, ahol kerékpárút van, harminc kilométeres a megengedett legnagyobb sebesség és tilos a parkolás, amit rémálomként élnek meg az állandó dugók jellemezte nagyvárosban.