hekker, fotó: pixabay.com

Ezzel kapcsolatban kértek segítséget a legtöbbet tavaly

Ezzel kapcsolatban kértek segítséget a legtöbbet tavaly

Adathalászattal kapcsolatban fordultak tavaly a leggyakrabban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Internet Hotline jogsegélyszolgálatához (IH). Ezt mondta Takách-Batta Zsuzsanna, a hatóság kommunikációs igazgatója csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.

Az igazgató elmondta, az interneten jogtalanul megosztott képek és videók vagy akár szöveges tartalmak ellen lépnek fel februári kampányukban, hogy tudatosítsák a jogsértés tényét, illetve fontos üzenetként fogalmazódik meg, hogy a jogsérelmeket a neten sem kell eltűrni, azokra léteznek technikai és jogorvoslati megoldások.

“A szolgálathoz korábban a hozzájárulás nélkül közzétett tartalom miatt fordultak a leggyakrabban az emberek, a Hotline-on ez a kettő a legtöbbször igénybe vett bejelentési kategória”

– tette hozzá.

A 2011 óta működő Internet Hotline az NMHH jogsegélyszolgálata, amely internetes jogsérelmek megoldásában segít a bejelentőknek kilenc kategóriában. Ezek:

adathalászat, zaklatás, hozzájárulás nélkül közzétett tartalom, drogfogyasztásra, terrorizmusra buzdító, rasszista, erőszakos vagy pedofil tartalom és egyéb, a kiskorúakra veszélyes tartalom.

Az ügyintézés nem hatósági eljárás, az IH levélben kéri fel a jogsértő tartalmak eltávolítására a tartalom- vagy tárhelyszolgáltatókat. 2011 óta több mint négyezer-ötszáz bejelentés ügyében jártak el. A szolgálat weboldalán mobileszközről is könnyen lehet bejelentést tenni, akár névtelenül is.

Kapcsolódó cikkek