divat (illusztráció), fotó: pixabay.com

Nyolc magyar márka mutatkozik be az idei milánói divathéten

Nyolc magyar márka mutatkozik be az idei milánói divathéten

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) nemzetközi mentoringprogramjában résztvevő 8 magyar márka vesz részt legújabb kollekcióival az idei milánói divathéten szeptember 20. és 26. között a Budapest Select ernyőmárka alatt, amelyet a magyar tervezők darabjainak külföldi bemutatására hoztak létre. A hírt Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese jelentette be szombaton.

A Milano Fashion Week egyike a négy legnagyobb nemzetközi divathétnek, és több mint 20 ezer látogatót vonz szezononként, így egyedülálló lehetőséget nyújt a magyar márkák bemutatkozásra – hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita.

Kollektív élő showbemutatón láthatja a nemzetközi közönség szeptember 23-án öt magyar tervező – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Zsigmond és Thefour – kreációit, mindannyian 10-15 exkluzív szettet vonultatnak fel kifutón, válogatva a jövő évi tavaszi-nyári kollekciójukból.

Emellett a divathét ideje alatt az MFW Fashion Hubjában hat magyar tervező – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és Pinetime – tavaszi-nyári darabjait állítják ki az ADI Design Museumban, a Balatonról elnevezett Pelso fürdőruhamárka pedig önálló prezentációt tart jövő évi kollekciójáról. Forintos-Szűcs Anita felhívta a figyelmet arra, hogy a milánói divathét főszervezőjével, a Camera Nazionale della Modával kötött szakmai együttműködés segíti a magyar márkákat abban, hogy kiléphessenek a nemzetközi piacra, és a különböző nemzetek tervezői bekerüljenek a hazaira, mentorálják a márkákat és egyúttal esélyt teremtenek a külföldi terjeszkedéshez. Magyarországon ma már az haute couture ruhák és az utcai viseletek egyaránt megtalálhatók a hazai tervezők kreációi között mindenféle árfekvésben.

“Azt gondolom, hogy az elmúlt években már sokkal bátrabb a nagyközönség a dizájnerdarabok megvásárlásában”

– hangsúlyozta, megjegyezve: még mindig dolgoznak a szemléletformáláson, hogy inkább a hazai tervezők kreációi iránt érdeklődjenek Magyarországon az emberek.

illusztráció, fotó: pixabay.com

Felhívta a figyelmet arra, hogy a milánói divathetet követően az MDDÜ harmadjára rendezi meg a 360 Design Budapest eseménysorozatot október 3. és 9. között a Bálna Budapestben. Az esemény célja a magyar és regionális tervezők ismertségének növelése és a magyar dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének segítése.

“A kiállításhoz gazdag eseménysorozat kapcsolódik: lesznek előadások, kerekasztal-beszélgetések, exkluzív tárlatvezetések”

– mondta az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese, majd arról beszélt, hogy idén tizedik alkalommal rendezték meg augusztus végén, szeptember elején a Budapest Central Europen Fashion Weeket (BCEFW), amelynek a Szépművészeti Múzeumban tartott kétnapos központi eseménye több mint 2000 látogatót vonzott. Huszonnégy márka volt jelen a 2023-as tavasz-nyár divattrendjeivel, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező kreációit láthatták az érdeklődők.

“Az haute couture mellett az utcai viseletekig színes volt a paletta”

– mondta, kiemelve, a magyar tervezők között voltak olyanok, akik a globális trendeket követik és külföldi piacra terveznek, például a Nanushka, de kifejezetten a hazai piacra készült kreációk is szerepeltek a divathéten. Minőségben ezek is megegyeznek a globális áramlattal, de például a színvilágban több eltérést mutatnak – jegyezte meg Forintos-Szűcs Anita.

Mintegy 30 kísérőrendezvényt is szerveztek a BCEFW alatt: kerekasztal-beszélgetések, workshopok és divatbemutatók mellett egyedi kedvezményekkel is készültek a tervezők showroomjaikban.

Kiemelte, hogy csatlakoztak a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. Az ukrán tervezők meghívása mellett a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, csaknem 2,3 millió forinttal az Ökumenikus Segélyszervezet ukránokat segítő programját támogatták. Forintos-Szűcs Anita kitért arra is, hogy az idei eseményen a nemzetközi szakértők mellett nagy számban vettek részt a legnagyobb forgalmazók buyerei (viszonteladók), akik szerint érdemes odafigyelni a magyar márkákra, véleményük szerint az idei BCEFW nemzetközi színvonalon valósult meg.

Kapcsolódó cikkek