Mennyei ízek, emlékezetes hangulat – Az utolsó Sörfesztiválon jártunk a Várban

Mennyei ízek, emlékezetes hangulat – Az utolsó Sörfesztiválon jártunk a Várban

Fantasztikus sörök, finom ételek, jó zene és fesztivál hangulat. Ez jellemezte az utolsó Sörfesztivált a budai Várban. A Sikeradó is kint járt. Amit tudtunk, megkóstoltunk, de egy márka kiemelkedett nálunk a többi közül.

Minden fesztiválnak, amit a budai Várban rendeznek, megvan a maga hangulata. Egyrészt ott az Oroszlános Udvar, amely pazar pompájával a Monarchiát idézi, de az odavezető út is felemelően lélegzetelállító, hogy a felújított Várkert bazárról már ne is beszéljünk. Lélelekemelő ott mulatni, ahol egykor csak a nagyurak járhattak, ahol a nemzeti kincseinket őrzik és minden léptünkkel a macskaköves úton megelevenedik a történelem. Mert a magyar ilyen. Szereti a múltját, büszke minden sikerre és imád mulatni, vagyis szereti a szép nőket, a finom bort, de a sört talán még jobban.

És ahogy mondják, aki a sört szereti, az rossz ember nem is lehet, de szomorú semmiképpen sem. Ezt tapasztaltuk mi is az utolsó Sörfesztiválon, aminek a budai Vár adott otthont a hétvégén. Ennyi mosolygós, boldog embert egy helyen nem láttunk mostanában. A szervezés és a sörös ínyencségek gyártóinak elhelyezése tökéletes volt. Egyrészt nem volt tömegnyomor, mert a bódék kellően távolt álltak egymástól, így az el tudott férni az is, aki nem állt be egy-egy pavilon mögé, másrészt sokan voltak, de nem elviselhetetlenül. Nem annyian, hogy az már a fesztiválozós élmény rovására ment volna.

Jó zene, finom sörök és remek ízek. Lenyűgözött ízlelőbimbókkal tértünk haza és annak az emlékével, hogy sok sört megkóstoltunk ugyan, és nem mind volt felejthető. Persze akadt olyan, amit csak megszokásból, az íze kedvéért ittunk, de olyan is, ami az újdonságával vett minket le a lábunkról.

A Soproni két teszt söre viszont határozottan kiemelkedett a tömegből. Nem azért, mert a miénk, hanem azért, mert emlékezetesen finom. A 6%-os és a szűretlen sörkülönlegesség is mennyei magasságokban szárnyal. Bár mindkettőn lehet még csiszolni, az irány nagyon jó. Az meg, hogy a sörivókat is bevonták a keresztapa/keresztanyaságba csillagos ötös marketing szempontból. Aki ivott és szavazott a sör idei ünnepén, az ezt a kettőt biztosan nem fogja elfelejteni. Akkor sem, amikor majd a bolt sörös polcánál áll. A magunk részéről mi már nagyon várjunk, hogy piacra dobja különleges termékeit a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.