Borus Judit, a könyv szerkesztője elmondta, hogy a szerző áttekintést ad a külföldi és a magyar divatszakmáról, összefüggésben az adott kor gazdasági és társadalmi viszonyaival. Megemlíti, hogy régen a tárgyak állandósága volt az érték, ez mára teljesen megváltozott. A 2000-es évek elején elhatalmasodott a luxus iránti vágy, kitört a márkaőrület, akkor jelentek meg az olcsó és jó minőségű divatos ruhákat forgalmazó áruházláncok, mint a Zara, a Prada vagy a H&M.
Csipes Attila elemzi a II. világháború előtti, az 50-es évek, a 70-80-as majd a legújabb magyar tervező nemzedék munkáit, így szóba kerül többek között Szilvitzky Margit, Balogh Rozália, majd Bráda Judit, Szűcs Blanka valamint a legfiatalabbak, mint a Nanuska, Tóth Bori, Abodi Dóra munkái.
Külön fejezetet szentelt az ötvösművészeknek, Péter Vladimirnak, a modern magyar ötvösművészet meghatározó alakjának és tanítványainak. Európai kitekintésében a szerző részletesen foglalkozik a francia és az olasz nagy divatházakkal és tervezőkkel és megemlíti a New York-i divatkreátorokat is.
A könyvben egy fejezet foglalkozik a divattal összefüggésben a technikai újdonságokkal, a divatfotózással, a nagy divatmagazinokkal, a különleges textilekkel, mint például a víztaszító anyagok és szó van a divatiskolákról is.
A divattal, a divatfotózással foglalkozó kötet egyben kultúrhistória is – foglalta össze a szerkesztő. A könyvet 300 fotó és Csipes Antal rajzai illusztrálják, a borítót Czeizel Balázs grafikus tervezte és a kötetet F. Dózsa Katalin művészettörténész egyben viselettörténész mutatja be.